Biblia-olvasó kalauz
Reggeli dícséret a mai napra
“"de megalázza magát az én népem, amely nevemr?l neveztetik, s könyörög, és keresi az én orcámat, és megtér b?nös útjairól, én is meghallgatom ?ket a mennyb?l, megbocsátom b?neiket, és megszabadítom földjüket."”
2Krón 7:14

Tanulmányok

   Összesen 44 cikk: 1  2  3  4  5  
   Mondjunk új imát! [Tanulmányok, 2012.06.06 15:23]
  Az Istennel való beszélgetés kreatív módjai

A terem légköre meghitt, csendes, ugyanakkor aktív. A nyílt teret elmélkedés, kaland, kíváncsiság és rácsodálkozás lengi be.
[További részletek itt]
   Hat lecke a Szentháromságról [Tanulmányok, 2012.05.31 09:33]
  Készséggel elismerjük, hogy nem értjük teljesen a Szentháromság titkát, azt viszont bizonyossággal állítjuk, hogy ez a titok mélységes bölcsességet, bátorítást és kihívást rejt magában egy olyan egyház számára, mely a Jézus által ígért bővölködő, kiteljesedett életet keresi. Nem szükséges a titok mélyére hatolni ahhoz, hogy megtapasztaljuk annak előnyeit és áldásait. Sokan nem vagyunk tisztában a modern informatikai eszközök – mint például DVD, számítógép és mobiltelefon – pontos működési elvével, mégis használjuk őket, élünk előnyeikkel, hiszen jó szolgálatot tesznek számunkra.
[További részletek itt]
   Lesz halál az új földön? [Tanulmányok, 2012.05.23 12:17]
  Kérdés: Ézsaiás 65:20 szerint az új földön létezni fog a halál. Hogyan lehetséges ez?

A kérdéses igehely így szól: „Nem lesz ott többé csupán néhány napot ért gyermek, sem vén ember, a ki napjait be nem töltötte volna, mert az ifjú száz esztendős korában hal meg és a bűnös száz esztendős korában átkoztatik meg.” A bűn és a halál jelenléte melletti hosszú élet ígérete a következő isteni kijelentés szövegkörnyezetében található: „új egeket és új földet teremtek” (17. vers). A szövegrész (17–25. versek) különböző átalakulásokról szól, úgymint a társadalom (18–19, 22–24. versek), a természet (25. vers) és az emberek Istennel való kapcsolatának (19. és 24. versek) átalakulásáról. A kérdés megválaszolásához meg kell vizsgálnunk az „új” szó értelmét Ézsaiás szóhasználatában.
[További részletek itt]
   Vezetni a vezetett népet [Tanulmányok, 2012.05.09 16:36]
 „Mert nem hagyja el az Úr az ő népét, az ő nagy nevéért; mert tetszett az Úrnak, hogy titeket a maga népévé válasszon. Sőt tőlem is távol legyen, hogy az Úr ellen vétkezzem és felhagyjak az érettetek való könyörgéssel; hanem inkább tanítani foglak titeket a jó és igaz útra. Csak féljétek az Urat, és szolgáljatok néki hűségesen, teljes szívetekből; mert látjátok; mily nagy dolgot cselekedett veletek. Ha pedig folytonos rosszat cselekszetek: mind ti, mind királyotok elvesztek” (1Sám 12:22–25).
[További részletek itt]
   Az Ő csodálatos keresztje – és a mi küldetésünk [Tanulmányok, 2012.05.03 11:29]
 Küldetésünkkel kapcsolatban a kereszt egy kiemelkedő, visszatérő téma, amely végigvonul a Szentírás teljes egészén. A Biblia szemszögéből nézve úgy tekintünk a keresztre, mint az ígéret előrevetítésére, a keresztáldozat beteljesedésére és az elvégzett küldetés ünneplésére. És ahogy a Jelenések könyvéhez érünk, a kereszt (küldetésünkkel kapcsolatban) nemcsak hogy központi helyet foglal el, hanem a végidő küzdelmében a győzelem kulcsa is egyben.
[További részletek itt]
   Az adventisták és a vallások közötti párbeszéd [Tanulmányok, 2012.04.25 14:56]
 A Hetednapi Adventista Egyháznak nem áll szándékában belépni az Egyházak Ökumenikus Tanácsába, sem a regionális, sem a nemzeti ökumenikus tanácsokba, de ez nem jelenti azt, hogy a hetednapi adventisták elzárkóznak az egyházak közötti párbeszéd és együttműködés minden formájától. Képviselőink megfigyelői minőségben ott voltak a jelentős ökumenikus rendezvényeken – így az Egyházak Ökumenikus Tanácsának megalakulásánál is, anélkül, hogy elkötelezték volna egyházunkat az ökumenikus törekvések mellett.
[További részletek itt]
   Az adventizmus és az ökumenizmus [Tanulmányok, 2012.04.18 14:32]
  A keresztények legősibb hitvallásaikban megvallják az egyház egységébe vetett hitüket: „hiszem az egyetemes anyaszentegyházat” – olvassuk az Apostoli Hitvallásban. A Nicea-Konstantinápolyi Hitvallás pedig ezt mondja: „hiszem az egy, szent, egyetemes és apostoli egyházat”. E közös keresztény hitvallással szemben áll a kereszténység felekezeti megosztottsága. A kereszténység egységének kérdése hosszú évszázadok óta foglalkoztatja a teológusokat, de különlegesen fájóvá és időszerűvé lett az evangéliumi keresztény világmisszió kibontakozása idején. A misszióterületeken élő népek értetlenül álltak az előtt a tény előtt, hogy a keresztények egy Istenről, egy Megváltóról prédikálnak, az egység és a szeretet vallásának nevezik vallásukat, miközben megosztottságot és rivalizálást gerjesztenek közöttük.
[További részletek itt]
   Evangéliumi kereszténység – politikai felelősség [Tanulmányok, 2012.04.12 11:48]
  Kevés kérdés okozott nagyobb vitát az egyháztörténelemben, mint az egyház és a politikai hatalom viszonyának ügye. A kereszténység olyan világban született, melyben szoros kapcsolat alakult ki a vallás és a politika között. E tekintetben a zsidó társadalom teokratikus hagyományai éppen olyan fontosak voltak, mint a római császárok személye körül kialakult kultuszok. Amikor a császárkultusz már kifáradt és elvesztette összetartó képességét, Konstantin a kereszténységben fedezte fel azt az erőt, ami megmentheti a római birodalmat a széteséstől. Mindez új helyzetet teremtett a kereszténység számára: a rabszolgák vallása egy csapásra birodalmi ideológia lett. Már nem csak az volt a feladata, hogy felkészítse az embereket a mennyek országára, magára kellett vennie a földi birodalom jövendőjének ügyét is. Így maradt ez egészen a felvilágosodás koráig, a „laikus”, azaz a világi állam megszületéséig. A világi állam azonban új kihívások elé állította a keresztényeket: meg kellett találni helyüket egy olyan világban, ahol a kereszténység szinte teljesen elvesztette birodalmi ideológiai jellegét.
[További részletek itt]
   Növekedés Krisztusban - Az isteni védelem tapasztalata a varázslással, mágiával és démonokkal szemben [Tanulmányok, 2012.04.05 12:31]
 A Biblia a következőképpen vezeti be Ádám és Éva bukását: „A kígyó pedig ravaszabb volt minden mezei állatnál, amelyet az Úristen alkotott. Ezt kérdezte az asszonytól: Csakugyan azt mondta Isten, hogy a kert egyetlen fájáról sem ehettek?” (1Móz 3:1 – új prot. ford.).
[További részletek itt]
   A Mester tervezése és teremtői munkája [Tanulmányok, 2012.03.29 09:49]
 A Hetednapi Adventista Egyház alapvető hitelveiben határozottan olvasható, hogy Isten teremtői munkáját úgy fogadjuk el, amint arról 1Mózes 1. fejezete beszámol. „Isten mindenkinek a Teremtője. A Szentírásban kinyilatkoztatta teremtő munkájának hiteles történetét. Hat nap alatt alkotta az Úr a menynyet és a földet és minden földi élőlényt, a hét hetedik napján megpihent. Ezt a napot – a szombatot – tette teremtői munkája örök emlékezetéül. Az első emberpár, mint a teremtés koronája Isten képére és hasonlatosságára teremtetett. Nékik adatott a föld feletti uralom és az ő felelősségük volt, hogy vigyázzanak rá. Amikor a teremtés befejeződött, Isten dicsősége kijelentette: »Ímé igen jó«” (1Móz 1; 2; 2Móz 20:8–11; Zsolt 19:1–6; 33:6, 9; Zsolt 104; Zsid 11:3) – (Hitelvek – 6, A hetedik napot ünneplő adventisták hitelvei, 78. old.).
[További részletek itt]
   Összesen 10 cikk: 1  2  3  4  5  
Hetednapi Adventista Egyház



     
    van_remeny_kicsi.jpg
     
    jezus7banner.jpg
     
    Bibliaolvasó
     
    remenytv.jpg
     
    mp4.jpg
     
    kutasdabibliat.jpg

     

    Hírlevél a Hetednapi Adventista Egyház tagjai számára
    Feliratkozás a DET hírhálóra
      © Copyright 2025 Hetednapi Adventista Egyház, Dunamelléki Egyházterület       Created by Kreativonline.hu Oldal teteje ↑